DINÀMICA 2: JOCS PER PRACTICAR LES HHSS

Hola a tots i a totes!

En aquest post explicaré una de les activitats de la dinàmica que vam realitzar tota la classe al taller de l'institut, sent protagonistes les habilitats socials i la cooperació entre nosaltres. Vam realitzar un total de cinc activitats diferents, de les quals destaco la següent:

El dibuix mut

Aquesta activitat es caracteritzava per un malentès creat a través de l'explicació d'uns dibuixos. Una voluntària, que era l'única que podia veure els dibuixos, havia de descriure allò que veia perquè les altres companyes poguéssim representar-lo a un full en blanc. Aquesta activitat la vam realitzar dues vegades per cada imatge; a la primera, no podíem preguntar res ni saber cap detall que la voluntària no hagués dit. A la segona, però, ja podíem fer totes les preguntes que volguéssim per apropar-nos més al dibuix real.

Aquesta part de la dinàmica ens ha permès posar en pràctica la resolució de conflictes, la cohesió i cooperació de grup, i per descomptat, millorar les habilitats socials, ja que descriure un dibuix de la manera més exacta possible perquè les altres el representin correctament, no és gens fàcil. A més, la imatge era complicada d'explicar, per la distribució i les formes geomètriques que contenien. És per aquest motiu, que a la primera vegada (sense detalls) van existir més malentesos, ja que d'allò que algú explicava, cadascú ho entenia a la teva manera.

Els dibuixos a representar eren els següents:
 


Els elements de la comunicació en aquesta activitat són:

          - Emissor/a: La voluntària quan descrivia el dibuix i les companyes quan preguntaven detalls
            de la imatge.

          - Receptor/a: Les companyes quan escoltaven allò que descrivia la voluntària per dibuixar-lo, i
            la voluntària quan escoltava les preguntes de les companyes.

          - Missatge: Les preguntes per perfeccionar el dibuix, i la descripció de les imatges.

          - Codi: A través de paraules (llenguatge verbal), i a través de símbols (representació del 
            dibuix).

          - Canal: A través de l'aire i d'un full en blanc.

          - Context: Taller del centre, en una classe amb 21 persones.


Aquests elements de la comunicació han funcionat, tot i que al començament de l'activitat hi ha hagut una mica de caos entre les companyes, ja que volíem saber detalls que no eren possibles i perquè crec que estàvem una mica desconcentrades. Som un grup que ens atabalem ràpidament i el fet de parlar totes alhora ens perjudica, provocant petits conflictes interpersonals i intragrupals, però que resolíem ràpidament. A poc a poc, vam anar establint un ordre i l'activitat s'anava realitzant amb més fluïdesa. Es tracta d'una activitat difícil, on el paper més complex el té la voluntària que defineix el dibuix, ja que a banda de pensar com diu les coses, ha de mantenir l'ordre de la classe perquè li fessin cas. A banda de tot això, he de dir que el resultat dels dibuixos han estat bastant propers a la realitat, i aquest fet vol dir que les habilitats socials s'han expressat i utilitzat força bé.

Personalment, m'ha agradat molt realitzar aquesta dinàmica, ja que amb petits jocs entretinguts i divertits, es pot aprendre i millorar moltes coses, d'un mateix i dels altres. He decidit centrar-me en l'activitat Dibuix Mut perquè em va semblar molt interessant i divertida, a més, la destaco com la més complicada perquè requereix diferents habilitats, no només les socials. Tot i això, les altres activitats també m'han agradat i recomano aplicar-les a les aules, entre elles: el telèfon, el dibuix entre dos a través de signes, la realització d'una fila per ordre d'edat i alçada sense parlar, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PRESENTACIÓ DEL BLOG