Hola a tothom!
En aquest post seran protagonistes dos autors que van crear dos programes diferents per l'ensenyament sobre les habilitats socials: Goldstein i Inés Monjas.
Arnold Goldstein va establir el Programa d'Ensenyament sobre les HHSS i l'Autocontrol en l'Adolescència, classificat en sis parts. A continuació tota la informació sobre el mètode i programa que plantejava:
Inés Monjas va establir el Programa d'Ensenyament d'Habilitats d'Interacció Social (PEHIS), treballant diferents àrees. A continuació tota la informació sobre el programa:
Semblances entre ambdós
- Tots dos programes treballen les Habilitats Socials.
- L'objectiu de tots dos programes és millorar les habilitats per un bon desenvolupament i interacció amb l'entorn.
- Tots dos programes estan plantejats per treballar-los a l'escola i a casa.
- Tots dos programes treballen les mateixes habilitats, però tot i estar anomenades de manera diferent, estan dividides en sis àrees.
Diferències entre ambdós
- El mètode Goldstein està destinat només per a adolescents, i el PEHIS per a infants i adolescents.
- El procediment que utilitzen per l'aprenentatge de les HHSS és diferent. Goldstein: Modelatge, interpretació, crítica, i generalització o transferència. PEHIS: Instrucció verbal, diàleg i discussió, modelatge, pràctica, feedback i reforç, i tasques per a casa.
- Goldstein se centra més en l'afrontament i resolució de conflictes que no pas el PEHIS, ja que aquest últim valora més la conducta que ha de tenir l'infant o l'adolescent amb els seus iguals o amb un adult.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada